Společnost Zunhammer vyvinula systém s názvem LENA, což j zkratka pro Lenkautomatik = automatické řízení. Tento systém umožňuje plně automatické a přesné ovládání nuceně řízených náprav bez nutnosti mechanického propojení s traktorem. Řízení probíhá elektronicky, pomocí senzorů a ISOBUS systému.
Elektronické ovládání nuceně řízených náprav bez mechanického propojení s traktorem zajišťuje přesné manévrování, vyšší stabilitu a bezpečnou jízdu i v náročném terénu. Pohodlné ovládání přes ISOBUS usnadňuje práci a šetří čas.
Dosud používaná „patentní páka“ byla zcela odstraněna. To výrazně usnadňuje a urychluje připojení, protože je potřeba zapojit pouze kulový čep K80, elektrické osvětlení a hydraulický systém Load-Sensing. Už nehrozí poškození spojovacích táhel.
Konstrukce:
Na cisternu je namontovaný gyroskopický senzor, který určuje úhel natočení řízení pro nuceně řízené nápravy. Jejich ovládání je plně integrováno do joysticku nebo ISOBUS řízení. Díky tomu se minimalizují chyby a je zajištěna bezpečná jízda po silnici.
VŠECHNY VÝHODY:
► žádné spojovací táhlo mezi traktorem a cisternou
► automatické řízení bez mechanického propojení s traktorem
► přesné řízení při jízdě vpřed i vzad
► stabilní držení směru při jakékoli rychlosti
► automatická blokace řízení při rychlosti nad 40 km/h
► optimální poloměr otáčení
► pohodlné ovládání přes ISOBUS
Odteď budou na přání všechna jednoosá a tandemová vozidla – a tridemová dokonce standardně – vybavena tímto novým systémem řízení.
Německý výrobce Zunhammer vyvinul i systém LENA -TWIN.
VŠECHNY VÝHODY:
► Dva samostatné řídicí systémy u tandemového vozu
► Řiditelná přední i zadní náprava
► Čtyři speciální režimy řízení
► Možnost korekce bočního smyku ve svahu

